Dojíždění zimních pneu v létě

26.02.2018 / 13:48

DOJIŽDĚNÍ LETNÍCH PNEUMATIK

Dojíždění starých zimních pneu v létě je v posledních letech ekonomický hit. Varianta dojetí starých zimních pneu je logicky lákavá. Hlavním lákadlem je vidina, že člověk může investici do nových pneumatik o půl roku oddálit a navíc jednu sezónu nebude potřebovat letní pneumatiky. Zní to jako výborný nápad, ale faktem je, že ve výsledku je to neuváženost. Důvodů je hned několik – horší jízdní vlastnosti auta, vyšší spotřeba, riziko. Přesto i letos, tak jako každý rok, zhruba 30% řidičů zimní pneu nepřezuje a až do další zimy na nich bude jezdit. Taková je statistika.

Na konci března končí zákonná povinnost používat zimní pneumatiky s minimálním dezénem 4 mm. V případě, že zimní pneumatiky už dosluhují a jejich hloubka dezénu už na příští zimu nevystačí, nabízí se možnost dojet na nich ještě léto. Přece sjeté zimní pneu nevyhodíme, že? Vždyť pro jízdu v létě stačí mít vzorek s hloubkou alespoň 1,6 mm a to nám akorát vyjde. Tak uvažuje spousta řidičů, kteří mají hluboko do kapsy a chtějí ušetřit. Jenže dělají chybu. Doporučujeme novinku pro rok 2019 Barum bravuris 5HM 205/55 R16 91H

Riziko i vyšší spotřeba

Každému, kdo za rok najede alespoň 10 000 km, se vyplatí mít letní i zimní pneu. Pro ty ostatní je zde varianta celoročních pneumatik, které jsou vyráběny tak, že se s nimi dá jezdit i v zimě. Odborníci i testy potvrzují, že dojíždění zimních pneu v létě je riskantní, hlavně pak na mokré vozovce. Navíc platí, že zimní pneumatiky mají jiné jízdní vlastnosti a jsou vyráběné z měkčí směsi než letní. Zimní pneu jsou totiž připraveny na náledí, zmrzlou vozovku a na sníh. Naopak letní pneu jsou zase vyráběny tak, aby byly připraveny na rozpálený asfalt a mokrou vozovku.

Už dlouho je znám také fakt, že zimní pneumatiky se v létě k rozpálené vozovce lepí a zvyšují tak spotřebu. Ve všech testech vycházejí jako nejbezpečnější a zároveň nejekonomičtější letní gumy, v závěsu jsou celoroční gumy a jasně poslední jsou pak zimní gumy. Největší rozdíly jsou u brzdné dráhy a chování na mokré vozovce. V neposlední řadě jsou zimní pneumatiky v létě hlučnější, způsobují vyšší emise CO2 a také se rychleji sjíždějí (v porovnání s letními o 20%).Pneu Olomouc

Na pneumatikách se dá šetřit i jinak

Ideální řešení je velmi jednoduché – koupit si dvě sady pneumatik (letní a zimní) a přezouvat je. Když je budete správně skladovat a provádět jejich výměnu v pravý čas, prodloužíte jejich životnost a vydrží vám třeba 4-5 let. Vyšší počáteční investice se vám rychle vrátí. Navíc ušetříte tím, že budete mít tu nejnižší možnou spotřebu paliva a hlavně se budete cítit v autě oprávněně bezpečně. 

Ušetřit můžete třeba i tím, že nebudete kupovat značkové pneumatiky, ale vyzkoušíte například některou z čínských značek, která je podle testů spolehlivá. Takto ušetříte za obě sady několik tisíc korun. Když už budete nové pneu kupovat, nenechávejte to na svém autoservisu, ale raději si gumy objednejte sami. Použijte nový srovnávač cen pneumatik Zupo, kde jen zadáte základní parametry a okamžitě se dostanete do e-shopu, který prodává vybrané pneumatiky nejlevněji.

Vyhněte se dojíždění zimních pneu v létě, nedoporučujeme ani použití celoročních pneumatik. Raději si opravdu kupte obě sady – letní i zimní pneu. Ať už zvolíte kteroukoliv variantu, přejeme vám bezpečnou jízdu!

Sponzorem této sekce je e-schop pneugumy.cz

Pneu Trutnov

Pneu Prostějov

 

Sdílet