Jak řešit defekt na místě

23.03.2018 / 20:09

defect_zupo blog velky
Jak řešit defekt na místě

Pravdou je, že pneumatiky jsou stále kvalitnější a k defektům dochází o dost méně, než tomu bylo před několika desítkami let. Přesto je „píchlé kolo“ nepříjemnost, kterou je potřeba okamžitě řešit. I když máte dobré pneu, někdy se defekt přihodí. Variant řešení je hned několik, můžete zavolat odtahovku, která vás podle smlouvy o povinném ručení odtáhne do nejbližšího autoservisu, nebo si kolo vyměnit, případně opravit. V tomto článku se zaměříme na výměnu a opravu poškozené pneumatiky.

Ať už máte dobré pneu nebo skoro sjeté gumy, defekt se může stát kdykoliv. Moderní bezdušové pneumatiky jsou proti průrazu poměrně odolné, ale můžete najet na velký kámen, na kus železa, na obrubník nebo jen na něco ostrého, čeho si ani nevšimnete, a defekt je tady. Hlavně po zimě bývají na okreskách i dost hluboké díry. To, že v některé z pneumatik náhle poklesl tlak poznáte tím, že se auto při jízdě stáčí na jednu stranu. Co nejdříve plynule zastavte a pneumatiky zkontrolujte.Pneu Olomouc

Když máte rezervní kolo

Ještě nedávno měly všechny automobily někde uložené rezervní kolo. Buď úplně plnohodnotné nebo alespoň dojezdové. V současné době už to není tak obvyklé, aby měla nová auta rezervní kolo. Místo toho mají lepící sady, s jejichž pomocí pneumatiku opravíte. Když však máte rezervní kolo, je výměna celkem jednoduchá. 
Rezervní kolo

Auto pořádně zabrzdíte ruční brzdou a zdvihnete jej pomocí heveru, který je součástí výbavy každého auta. Poté odšroubujete šrouby, které kolo drží, vyndáte ho a nasadíte rezervní kolo. Kolo pořádně utáhnete a auto spustíte zpátky na zem. Na rezervě je jasně vyznačeno, jakou rychlostí s ní můžete jet. S rezervním kolem jezděte co nejméně, ideálně rovnou do servisu, kde vám kolo buď spraví nebo vymění za nové.

Taková výměna svépomocí je opravdu jednoduchá, hlavně když to neděláte poprvé. Doporučuje se vyzkoušet si vyměnit kolo jen tak tréninkově, abyste pak v případě nutnosti kolo uměli v klidu vyměnit. Určitě je dobré, umět pneu vyměnit svépomocí.



Lepící sada místo rezervy a další možnosti

Hlavně u nových aut už nejsou rezervní kola tak častá, takže je možné, že máte místo rezervy jen lepící sadu. Výrobci tak chtějí ušetřit místo v autě a snížit jeho celkovou hmotnost. Lepící sada se skládá obvykle ze samotného lepidla a elektrického kompresoru. Podle návodu vtlačíte do pneumatiky lepící směs a kompresorem opravené kolo nafouknete. Ať už máte dobré pneumatiky nebo špatné, lepící směs funguje.
Sprej na opravu defektu

Kromě lepící sady se používají k opravě defektu i další způsoby. Například jednorázové tlakové nádoby se směsí lepidla a vzduchu nebo speciální v lepidle namočený knot. Víte, jak byste řešili defekt u vašeho auta?

Lidé preferují rezervní kolo

Obecně platí, že pokud budete řešit defekt pneumatiky opravou poprvé, možná z toho budete ve stresu. Sami víte, že návod je jedna věc a reálná situace věc druhá. Proto drtivá většina lidí stále preferuje vozit s sebou rezervu. Výměna poškozené pneumatiky je totiž jistota. S lepící sadou se sice neumažete a ušetříte něco málo na hmotnosti auta, ale když s ní nemáte zkušenosti, nemusí se vám oprava pneumatiky povést.

Kde koupit dobré pneu

Každopádně platí, že když píchnete kolo, budete si jej buď muset nechat opravit v pneu servisu nebo si pořídit novou pneumatiku. Nejlépe rovnou celou sadu. Faktem je, že nejvýhodněji nakoupíte dobré pneumatiky na internetu - kde přesně, to vám poradí srovnávač cen pneumatik Zupo. Jednoduše zadáte parametry pneumatik, které potřebujete a vyjede vám e-shop, který je nabízí nejlevněji. Zadat můžete i konkrétního výrobce nebo jen profil, šířku a průměr.

Přejeme vám, ať řešíte co nejméně defektů!

Sponzorem této sekce je e-schop pneugumy.cz

Sdílet